helpdesk
Bespaar geldBespaar tijdBespaar energieWerk efficiënterCreëer meer overzicht

Groothandel / Distributie

  • Slimme scanning in magazijn
  • Transportkostprijsberekening
  • Uitgebreid kortingssysteem
  • Opvolgen van bestellingen en herstellingen door klanten via geïntegreerde website

Magazijn & voorraadbeheer

ProfitPlus Business Software biedt WMS of warehouse management op maat van uw kmo. Magazijnbeheer en locatiebeheer kan voor enorme tijdsbesparing zorgen.

  • Warehousemanagement met intelligente scanners
  • Verschillende fysieke vestigingen en magazijnen, parametriseerbaar naar gelang de toewijding van het bedrijf
  • Waardering stock
  • Verkoopbaarheid (herstellingen)
  • Overstock vs grijpstock
  • Minimum voorraad
  • Inventarisatie

Artikelbeheer

Dankzij ProfitPlus Business Software hebt u de mogelijkheid om meerdere artikelen via tabel snel te wijzigen, met datavalidatie. Een export naar Excel is niet nodig indien er snel basisgegevens dienen gewijzigd te worden van een grote hoeveelheid artikelen.

  • Barcodes per hoeveelheid
  • Serienummers (enkel uitgaand of inkomend en uitgaand)
  • Lotbeheer
  • Artikelcockpit: wie heeft wat besteld, historiek in één oogopslag
  • Intelligent beheer van aankoop- en verkoopkortingen
  • Voorraad-en locatiebeheer
  • Kopiëren van artikelen, kortingstaffels, contractprijzen, datasheets, catalogi importeren (ook pdf doorzoekbaar)
  • Handelsgoederen
  • Grond- en hulpstoffen: afmetingen
  • Productieartikelen: samengesteld in meerdere niveaus
  • Kosten, heffingen en taksen
  • Boekhoudartikelen m.b.t. aftrekbaarheid
  • Gereedschappen en wisselstukken

Aankoop

Uw aankoopbeheer wordt praktijkgericht, intelligent en slim. Met het artikelbeheer van ProfitPlus Business Software weet u perfect welke bestellingen lopende of afgerond zijn, wat de verwachte leverdatum is en wat de kostprijs is. 

Het systeem rapporteert met 1 klik de kostprijs van vorige bestellingen en de bestelde hoeveelheden. Het rekent ook uit wat er aangekocht moet worden, waarbij rekening wordt gehouden met gedefinieerde minimum en maximum voorraad, buffers en minimum bestelhoeveelheden. Op die manier weet de aankoper welke goederen hij moet aankopen en is hij op de hoogte van de beste voorwaarden. Doordat alles overzichtelijk bijgehouden wordt, bespaart u enorm veel tijd. 

Automatische gegevensuitwisseling

ProfitPlus Business Software is  in staat om automatisch gegevens uit te wisselen. Denk maar aan artikel- en voorraadlijsten doorsturen naar klanten, bestelling van de klant registreren via webshop B2B of B2C, een automatische bevestiging laten uitsturen bij een bestelling ... 

Miscommunicatie wordt dankzij ProfitPlus Business Software vermeden. U hebt een éénduidig overzicht van bestellingen: wat, hoeveel, wanneer. Ook aankoopvoorwaarden van leveranciers beheert u gemakkelijk in het systeem.

Het  artikelbeheer kan om met meerdere eenheden, meertaligheid een vlot prijsbeheer. Door de intelligente structuur en groeperingen wordt conclusies trekken een fluitje van een cent.  

Referenties:


Deze referenties wierpen wij al een reddingsboei toe

Vraag een demo